نكته هاي طلائي براي بازاريابي با پيامك :

 

مهمترین نکته در بازاریابی با sms توجه به مزیت محصول و یا خدمات است به جای توجه به ویژگی محصول. آیا فرق ویژگی محصول با مزیت محصول را میدانید؟

ویژگی محصول:

خصوصیتی که هر محصول دارد مثل کیفیت آن یا زیبایی آن یا حتی مشخصات آن

مزیت محصول:

منفعتی است که مشتری از خرید این محصول میبرد و نکته بسیار بسیار مهم این است که شما باید روی مزیت محصول تمرکز کنید به جای اینکه روی ویژگی آن تمرکز داشته باشید و تحقیقات نشان میدهد ویژگی تنها 5% از بار تاثیرگذاری تبلیغات را به عهده دارند و 95% از تاثیرگذاری هر آگهی تبلیغات به عهده مزیت های آن است.

به چند مثال توجه کنید:

کدام قسمت ها نظر شما را بهتر جلب میکند؟

1-تور 5 روز در مجلل ترین هتل آنتالیا یا اینکه بهتر است بگوییم امسال نوروزی به یاد ماندنی را با ما تجربه کنید-تور 5 روزه آنتالیا

2-بگوییم سالن آرایش فوق تخصصی عروس یا بهتر است بگوییم :با ما زیباترین عروس سال شوید.

3-بگوییم دوربین فوق حرفه ای sony با شارژ طولانی و یا بهتر است بگوییم : با خرید دوربین sony با خیال راحت در تمام طول سفرتان بدون نگرانی کمبود شارژ عکس بگیرید.

4-بگوییم موبایل جدید سری s سامسونگ و یا بهتر است بگوییم: با داشتن موبایل سری جدید s در بین دوستانتان خاص باشید.

5-بگوییم خشکشویی همتی با استفاده از بهترین مواد اولیه یا بهتر است بگوییم: ما لباس های شما را نوتر از روز اول به شما تحویل میدهیم.

پس متوجه میشویم هر کجا خبر منفعت شخصی ما باشد ما بسیار توجه بیشتری نشان میدهیم و تبلیغات sms که روی مزیت ها تاکید میکند موفق تر است.

ادامه این مطلب را در قسمت دوم مطالعه بفرمایید.

آیا میدانید بهترین زمان برای ارسال sms تبلیغاتی چه ساعتی میباشد؟

طبق آمار و تجربیات به دست آمده از هزاران نمونه ارسال sms بهترین زمانها برای ارسال sms تبلیغاتی صبح ها از ساعت 9 الی 11:30 و عصر ها بین ساعت 16 تا 19:30 میباشد.

در این ساعات احتمال خوانده شدن sms تبلیغاتی شما بسیار بیشتر میباشد. یعنی در این ساعات اکثر مردم بیدار هستند و به فعالیتی مشغول میباشند.

اگر ارسال sms ها خارج از این تایم ها باشد میتواند اثر ضد تبلیغی پیدا کند ، یعنی مشتری یا مخاطب شما خواب باشد و شما با ارسال sms تبلیغاتی باعث بیدار شدن او شوید .این sms نه تنها فایده ای ندارد بلکه میتوانید مطمئن باشید اثر بسیار بدی روی مخاطب خواهد داشت. ضمنا از ارسال sms تبلیغاتی از ساعت 9 شب به بعد خودداری کنید.

آیا میدانید چه تعداد sms در هر مرحله (روزانه) باید ارسال کرد؟

آیا فرستادن 100هزار sms درست است یا 50 هزارتا و یا حتی 1000 sms در هر مرحله؟

پاسخ این سوال این است که شما چند خط تلفن و چند نفر نیرو برای پاسخ گویی دارید

هدف از ارسال sms تبلیغاتی تماس مخاطب و تبدیل او به مشتری میباشد. پس اگر ما یک خط تلفن و یک نفر نیرو جهت پاسخگویی داریم تعداد پیامک ارسال در روز نباید بیش از 2000 تا 2500 عدد باشد. زیرا اگر مخاطب با دیدن sms شما کنجکاو شود و بخواهد که اطلاعات بیشتری بدست آورد اگر تماس تماس بگیرد و خط شما اشغال باشد در بهترین حالت ممکن است 2 بار دیگر تماس بگیرد و اگر مجدداً خطوط شما اشغال باشد پشیمان می شود و ارسال sms تبلیغاتی شما کاملاً بی اثر می گردد

اگر شما تعداد خطوط کافی و نیروی کافی دارید می توانید تا روزی 100 هزار sms هم را ارسال کنید ولی توصیه ما به شما این است که برای استفاده بهینه از ارزش sms تبلیغاتی برای هر خط تلفن و هر اپراتور در هر روز 200 تا2500 sms تبلیغاتی کافی باشد